söndag 23 juli 2017

Månadens favoriter ( Juni)

Lite sent men här kommer mina fyra favoriter för Juni månad! Det blev väldigt mycket läst i juni, mycket för att jag i stort sett var sängliggande hela månaden och läsningen fungerar väldigt bra som distraktion när smärtorna är för svåra. Det blev många bra böcker lästa i juni och här kommer mina fyra favoriter och några bubblare!


  • Hetta av Jane Harper var en vass och välskriven debut som bjöd på intensiv spänning.
  • Hemmet av Mats Strandberg bjöd på nervpirrande skräck som gjorde att jag inte våga släcka lampan på natten!
  • Zack av Mons Kallentoft och Markus Lutteman. Sist av alla så läste jag den hyllade första boken om Zack och jag har nu slukat resten av serien! Sista boken ligger i läshyllan och väntar men sparar lite på den faktiskt!
  • Den gyllene hårnålen av Maria Gustavsdotter var en kärleksfull och känslomässig berättelse som verkligen berörde mig.

Bubblare är Clare Mackintoshs nya bok Jag ser dig som bjöd på nästan lika bra läsning som hennes första bok, Pernilla Ericsson med den ruggigt otäcka Spåren vi lämnar efter oss, Clarie Douglas med sin mystiska spänningsroman Ung kvinna saknad samt Elizabeth Fremantles maffiga roman om Lady Arabella Stuart som jag efter ett visst motstånd i början slukade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar