torsdag 16 mars 2017

Reservationslistan och hur farlig den är!

På mitt bibliotek kan man reservera böcker utan att det kostar en enda krona. Detta är väldigt trevligt men också väldigt farligt. För den tenderar att bli extremt lång och ibland har man "oturen" att det helt plötsligt rasslar in en massa böcker på samma gång.

Igårkväll så var jag extremt trött och tyckte rätt synd om mig själv. Så medan sambon lagade mat så "råkade" jag reservera några böcker till... ( Och då bör man ha i åtanke att jag har ca 20 stycken biblioteksböcker hemma just nu)  Just nu så ser listan ut såhär:


  • Den sista kvinnan av Auður Ólafsdóttir. En mörk thriller om familjer och hemligheter som utspelar sig på Island. Kunde bara inte låta bli! Lät väldigt spännande!
  • Huset som vaknade av Martin Widmark.  En bilderbok men som jag inte kunde låta bli då beskrivningen lät så vacker. 
  • Sorgen bär fjäderdräkt av Max Porter. Denna hypade bok vill jag verkligen läsa men kötiden är evighetslång ju!
  • Andras vänner av Liane Moriaty. Jag har hört att en del inte är så förtjust i denna nya boken av Moriaty men vill ändå prova själv såklart.
  • Binas historia av Maja Lunde.  Detta är Ms Hisingens "fel", hennes recension gjorde mig så nyfiken så den åkte upp direkt =)
  • Det blåser på månen av Eric Linklater. En bok jag hört mycket fint om men aldrig läst själv.
  • Tio över ett av Ann-Helén Laeistadius. Ännu en bok jag sett positiva recensioner om som gjort mig nyfiken.
  • Speglarna av Eugen Ovidiu Chirovici. En thriller vars handling lät väldigt spännande.
  • På väg mot döden av Stephen Booth. Den allra nyaste deckaren med Ben Cooper och Diane Fry!
Ja, det var de det! Brukar du reservera böcker? Och hur lång är din lista? =)

6 kommentarer:

  1. Japp, jag brukar också reservera böcker och ha långa listor men faktiskt inte just nu. Men har minst 10 biblioteksböcker hemma fastän jag skulle prioritera mina egna böcker i år...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det värst är ändå när reservationerna bara ramlar in allihop på en och samma gång!

      Radera
  2. Mitt fel, min förtjänst... vi får väl se när du har läst den :)
    Brukar försöka planera så att alla mina reservationer inte ska ramla in samtidigt, men visst händer det ibland ändå - hade en ganska bibliotekshektisk januari/februari, men nu har det lugnat sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan man också se det!Försöker också planera men ibland lämnar folk tillbaka sina böcker för tidigt eller på en och samma gång så då kommer det en hel hög direkt!

      Radera
  3. Den sista kvinna är rasande bra. Och du kan läsa ut den på en kväll (ifall du vill beta av listan på böcker du har). Tyvärr kan jag inte sätta ord på varför jag tycker så mycket om den. Bara läs den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller på att läsa den nu! Och precis som du så tycker jag väldigt mycket om den men kan inte riktigt förklara varför! =)

      Radera