lördag 2 januari 2016

En sammanfattning över 2015

Nu är det nytt år och det gamla ska sorteras in i arkivet. 2015 var ett ett omtumlande år fyllt med sorg och saknad, sjukdomar och skador men också avslutade studier och nytt jobb. Men på det hela taget så är det skönt att detta året är till ända och jag kan påbörja ett nytt år. I år så har jag och kära sambon stora planer men först måste vi få ett positivt besked den 12 januari! Vi väntar på besked om jobb för sambon nämligen.

Även omvärlden har ställt till det mycket, lidande, mörker och ondska härjar inte bara ute i världen utan finns även här hemma. De skrämmande händelserna ifrån året har präglat mig och skapat en djup nedstämdhet inför tillståndet i världen.

Läsningen har som vanligt gått upp och ned, vissa månader har det varit väldigt intensivt med läsningen medan andra har varit låga och läsningen har dippat en aningen. Innehållsmässigt har jag hållit mig mycket inom min komfort-zon och inte gjort några direkta utflykter till okända marker. Detta är det enda jag vill ändra på inför nästa år, att våga prova lite annorlunda böcker och jag tänker att den Boktolva som en gång i tiden startades av Enligt O men som jag hittade inne hos Monikas bokföring kan passa fint för denna lilla utmaningen. Mer om detta i ett eget inlägg!

Jag är också väldigt tacksam och glad för alla de fina rec-ex jag fått ifrån författare och förlag, ni är för många för att nämnas allihopa men Tack ska ni ha! Ni har gett mig många spännande och annorlunda läsupplevelser!

Nu ska jag se till att skriva ned alla de sista bok-recensionerna så att listan för 2015 är avklarad och jag kan börja på en ny för år 2016! Det lär också komma en sista månadsavslut för december och en topplista för 2015!

 Dessutom planerar jag för ett litet annorlunda inlägg, ett inlägg som ska komma varannan tisdag tänkte jag! Första kommer på tisdag den 5!

Till sist vill jag tacka alla mina läsare för året som gått och tack till alla som skrivit fina och omtänksamma kommentarer!


Jag hoppas att ert 2016 blir precis så som ni vill ha det och att ni alla får vara friska och lyckliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar