torsdag 13 augusti 2015

Tematrio: Sån´t en kan äta

Denna vecka har Lyrans noblesser en minst sagt knepig tematrio! Hon vill nämligen att vi ska: "Berätta om tre böcker vars titel innehåller något att äta!"


  1. Historiebok för kakälskare av Dick Harrison och Eva Helen Ulvros. En faktaspäckad bok om kakornas historia. Mycket fascinerande och spännande att de även har med recept ifrån tex antiken!
  2. United states of Cakes av Roy Fares. Fares bjuder oss på en resa genom det amerikanska bakköket, främst ifrån västkusten. Och det är verkligen bakverk med extra allt!
  3. Kakpoesi av Lena Brorsson Alminger & Lars Lundberg. Detta är en bok jag inte läst men som jag länge suktat efter. Det verkar vara en annorlunda kakbok som berör så mycket mer än bara recept. 
( Länkarna går till respektive boks förlags sida)

6 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av böckerna i din trio.

    SvaraRadera
  2. Haha det var mycket kakor det, är du fikasugen?

    SvaraRadera
  3. Den första låter spännande, har du lagat något av recepten?

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dina kakböcker. :)

    SvaraRadera
  5. Jag gillar varken kakor eller att baka, men jag jag gillar att titta på program som United states of cakes :) Visste inte att det var en bok också.

    SvaraRadera