tisdag 13 januari 2015

Top Ten Tuesday: Böcker ifrån 2014 som ännu inte är lästa

Denna veckas Top Ten Tuesday handlar om de böcker som kom ut 2014 och som man ville läsa men inte hann med. Det finns nog en del sådana böcker för mig, men bara för att de kom ut 2014 så innebär det ju inte att man inte kan läsa dom 2015! Listan är också ett bra sätt att påminna sig själv om de där böckerna man ville läsa men som glömdes bort.

  1. Tom Rachman, Stora makters uppgång och fall
  2. Fredrik Backman, Britt-Marie var här
  3. David Levithan, Världens viktigaste kyss
  4. Belinda Bauer, Livet och dödens villkor
  5. David Nicholls, Vi
  6. Jojo Moyes, Etthundra mil
  7. Simon Beckett, Gården
  8. Dror Mishani, Okänt hot
  9. Marie Lu, Champion
  10. John Grisham, I mullbärträdets skugga

11 kommentarer:

  1. Intressant lista. Märklig dock att vi har en titel som är lika men med olika författare, "Gården". Hos mig är det Tom Rob Smith som har skrivit den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det märkligt! Men Tom Rob Smith och Simon Beckett kom båda ut med varsin bok förra året som båda hette Gården... En aningen knepigt det där!

      Radera
  2. Helt sant att man mycket väl kan läsa dem även 2015 ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det bästa med böcker, de har inga bäst före datum! =)

      Radera
  3. Britt-Marie måste jag snart läsa, man måste ju ha en Backman-bok varje år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst måste man ha en Backman varje år! =)

      Radera
  4. Det finns flera på den här listan som jag inte skulle ha något emot att läsa.

    SvaraRadera
  5. Många bra här. Nicholls och Grisham väntar på mig också. Levithans bok har jag verkligen blivit nyfiken på... Både 2, 4 och 6 kan jag rekommendera!

    SvaraRadera
  6. Världens viktigaste kyss var en av de bästa böckerna jag läste förra året, så du har något att se fram emot :) Britt-Marie var typisk Backmansk, men det är ju bra ;)

    SvaraRadera
  7. Många böcker som lockar här. Britt-Marie är jag riktigt sugen på, men tänkte läsa mormorboken först. ;)

    SvaraRadera