måndag 3 november 2014

Oktober

Nu var det återigen dags för en sammanfattning över en månads läsning. Oktober var en intensiv månad med mycket studier och mycket personliga problem. Men ändå blev det en bra månad med läsningen som höll bra kvalitet.

Tack även till alla de rec-ex som ramlat in här under månaden!

Månadens bästa:  Den underbara fortsättningen på Laini Taylors serie Önskemånglarens dotter, Blod och stjärnstoft höll en hög kvalitet hela boken igenom och det var en mycket välgjord fortsättning.
Månadens sämsta/mindre bra/ besvikelse:   Harlan Cobens bok 6 år var lite av en besvikelse, den hade inte samma klass som de andra han skrivit.
Månadens fakta:   Markus Prifits, Främling vad döljer du för mig. Intressant och tankeväckande om vardagsrasismen.    
Månadens intressantaste: Stef Penny, De osynliga, en ovanlig kriminalroman sett ur ett annorlunda perspektiv. Men även Elin Boardys bok Mary Jones kan nämnas här.
Månadens SFI: Maskinblod 3, en serie antologier som går från klarhet till klarhet.
Månadens deckare/thrillerAlex Marwoods djävulskt otäcka bok Granne med döden.
Månadens skräck:  Christian Johansson, Parasitus. Svensk skräck när den är som allra bäst.
Månadens antal: 12 st blev det under oktober. En hel del bra läsning denna månaden och jag är nöjd med månadens blandning. Dock har jag halkat efter en del med själva skrivande om alla utlästa böcker, men ska ta ett ryck här idag och se om jag kan beta av några stycken!

2 kommentarer:

  1. Har ett ständigt problem med att ligga efter med inläggen, och så fort jag är i kapp börjar jag slappna av igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så det brukar bli! Den aldrig sinande strömmen av utlästa böcker =)

      Radera