lördag 15 november 2014

Nytt i brevlådan!


Två rec-ex dök upp i min brevlåda denna veckan, eller rättare sagt så dök den ena upp i brevlådan och den andra laddades upp på min lilla telefon!

Det första rec-ex var en förfrågan ifrån Affront förlag och det rörde en ny antologi, nämligen Kärlek i maskinernas tid. Alltså det är noveller som kretsar kring kärlek, romantik, erotik i en SFI/Fantastik kostym! Mycket spännande! Tackar för förfrågan!












Nästa rec-ex, en e-novell, var en förfrågan ifrån Eva Holmquist, Ordspira förlag, saxat ifrån mailet:
Låt oss döda dig!
Den uppmaningen möttes deltagarna i Steampunkfestivalen sommaren 2014 av. De som hittade på de två mest fantasifulla dödssätten skulle få bli dödade just så, i en science fiction-novell som skulle skrivas av Eva Holmquist och Oskar Källner. Detta är resultatet. 

Detta låt ju onekligen spännande så jag kunde inte säga nej! Tackar för förfrågan!









En liten parentes bara; Det är onekligen rätt märkligt att jag får så många förfrågning om rec.-ex som rör sig inom SFI-genren, då detta ju inte är en genre som jag normalt läser så mycket av! Men det är inte fel, absolut inte, det är alltid spännande att få vidga sitt läsperspektiv och än så länge har alla rec-ex varit utmärkt läsning! Men jag gärna velat få fler frågor om skräck/fantasy böcker! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar