söndag 28 september 2014

Countdown Survey-Nedräknings-enkät!

Johanna på Johannas Deckarhörna har taggat mig till en spännande enkät! Min första tagg så tackar Johanna! 

Enkäten handlar om nedräkning, i bokform!

10 – Books already released on your wishlist
         Böcker på min önskelista som redan är utgivna
  •  Chimamanda Ngozi Adichie Americanah
  • Stephen King, Dr Sömn
  • Maggie Stiefvater, Drömtjuvar
  • Jessica Koltherjan, Den bästa dagen är en dag av törst
  • Clarie Messuda, Kvinnan på övervåningen
  • Jojo Moyes, Sista brevet ifrån din älskade
  • Stephen Boot, Redan död
  • Peter Robinson, Revolutionens barn
  • Agatha Christe, vilken som helst med Hercule Poirot!
  • Ann Cleeves, Dead water
 9 – Favourite Covers
       Favoritomslag


8 – Not yet released books you can’t wait for
      Böcker som jag längtar efter men som ännu inte kommit ut
  • Peter May, Lewismannen
  • Sharon Bolton, En mörk och förvriden flod 
  • Lars Kepler, Stalkern
  • Jandy Nelson, Jag ger dig solen
  • Jonathan Tropper, Plan B
  • Belinda Bauer, Livet och dödens villkor
  • Simon Beckett, Gården
  • Fredrik Backman, Britt-Marie var här
7 – Auto-buy Authors 
       Om jag köpte böcker så skulle dessa sju ligga i topp
  • Stephen Booth
  • Stephen King
  • Peter Robinsson
  • Sharon Bolton
  • Kate Morton
  • Majgull Axelsson
  • Belinda Bauer
 6 – Book Boyfriends/Girlfriends
        En fiktiv lista över bokkaraktärer som skulle kunna vara lämpligt pojkvänsmaterial om jag nu inte redan hade sådan tur att  jag har det perfekta pojkvänsmaterialet i min livs levande kära sambo!
  •  Ben Cooper (Booth)
  • Jamie Fraser ( Gabaldon)
  • Mark Joesbury ( Bolton)
  • Fin McLeod ( May
  • Henry (Niffenegger)
  • Po ( Cashore)
5 – Books you recommend the most
      Böcker jag gärna rekommenderar
  • Jonas Gardell, Torkar aldrig tårar utan handskar
  • Majgull Axelsson, Jag heter inte Miriam
  • Stephen Booth, Serien om Ben Cooper och Diane Fry
  • Kristin Cashore, De utvalda-serien
  • Donna Leon, Serien om Brunetti 
 4 – Books you thought you’d like but didn’t
        Böcker jag trodde jag skulle gilla men inte gjorde
  • Jay Asher & Carolyn Macker, Personer du kanske känner
  • Lotta Lundgren, Tio lektioner i matlagning
  • Etgar Keret, Plötsligt knackar det på dörren
  • Tatiana de Rosnay, Ryskt bläck
3 – Books that made you cry
       Böcker som fick mig att gråta 
  • Fredrik Backman, Min mormor hälsar och säger förlåt
  • David Nichols, En dag
  • John Green, Förr eller senare exploderar jag  
Två bubblare är Jonas Gardells bokserie Torkar aldrig tårar utan handskar och Majgull Axelssons bok Jag heter inte Miriam

  2 – Books you never plan on reading
         Böcker jag aldrig tänker läsa
  • Femtio nyanser av grå, E L James
  • böcker i liknande stil som Femtio nyanser av grå

1 – Favourite Genre at the moment 
       Favorit genre just nu
Mörker! Jodå det är en helt ny genre, jag uppfann den precis! =) I genren Mörker ryms deckare, skräck, thriller, spänning och fantasy, ja även vanliga romaner kan få klassas som Mörker men är lite mer ovanligt dock. Det viktigaste karaktärsdraget i denna nya genre är en rejäl dos av mörker och svärta.  Gärna nattsvart sådant men går bra med skymningsmörker med!

Jag taggar den som känner sig utmanad att göra denna enkät!  
 

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar. De flesta böcker du har med på önskelistorna både för de som finns och de ej utkomna vill jag också läsa. Och snygga omslag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Tack för taggen! Det var en rolig enkät att svara på. Så många böcker, så lite tid =)

      Radera