tisdag 23 september 2014

Bokmässan

Nu börjar bloggvärlden fyllas av inlägg om den kommande bokmässan som börjar på torsdag.  Inlägg fylls med lockande planering och spännande planer på allt som ska hinnas med.

Här kommer då mina planer inför helgen:
Torsdagen: 10:00 Hårklippning av både mig och kära sambon. Ca 12:30 lunchbestyr och hundpromenad. Ca 14:00 kafferast.  Mellan 14:30 och 16:00 studie arbete, kommunikation och svenska 3. 16:00 besök i närmsta skoaffär för inköp av nya höstskor. 16:30 besök i mataffären. Därefter lagas det mat och sedan hålls det kväll. Läsning denna dag blir Maskinblod 3.
Fredagen: 09:30 studieträff, svenska 3. 12.00 Lunch. 12:30-14:30 studier, kommunikation.  16:00 handling av fredagsmys med kära sambon. Kvällen ägnas åt fredagsmys och högläsning av Liftarens guide till galaxen.
 Lördagen:  Ca 09:30-10:15 långfrukost med färska frallor. Mellan ca 11:00- 12:30 läsning och kaffe. 14:00 kalas hos kära systern. Kvällen ögnas åt godis ätande och tv-serie tittande. Läsning blir Andrew Taylors senaste bok.
 Söndagen: Dagen varvas med trädgårdsbestyr och läsning i soffan.  En hel hög med spännande böcker väntar på att bli lästa såsom tex Stef Pennys senaste, Per Åbergs bok Vid 40 börjar livet, Per-Anders Fogelströms Krigens barn och Andrew Taylors senaste bok. Läsningen bör intas i soffan tillsammans med kaffe och choklad för att bästa effekt ska uppstå. Tidsåtgång är här valfri och avbrott sker endast för trädgårdsjobb, matintag och hundpromenader.
 En massiv planering där flera aktiviteter dessutom är placerade inom ett större geografiskt område, tex så befinner sig kalaset ca 5 mil ifrån startpunkten där frukosten intas på lördagen.  

Jag är absolut inte grön av avund och jag kommer inte sucka tungt när jag läser alla uppdateringar kring mässmingel, författarspaningar, onödigt många bokinköp och annat trevligt som händer under en mässa.

Inte alls avundsjuk.....för vad är väl en bal på slottet?

=) Jag hoppas absolut att alla får en underbar mässa, detta är skrivet med hjärtat och med en skämtsam underton. 

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas och träffa lite bloggkompisar och givetvis träffa lite författare och ha det mysigt. Men ser man till kostnaderna så är det alldeles för dyrt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Jag var mest ironisk, lite avundsjuk bara =) Jag hoppas du får en underbar mässa! Ibland kan det vara värt lite extra kostnad för att unna sig något ut över det vanliga.

      Radera