måndag 4 augusti 2014

Juli

Här kommer då en sammanfattning över Julimånads läsning och som vanligt hittar ni länkar till de som är omskrivna Här! Här nedan kommer bara en allmän omfattning uppdelad i lite olika kategorier.

Månadens bästa: Majgull Axelssons roman "Jag heter inte Miriam" är utan tvekan månadens bästa läsning samtidigt som den också var månadens jobbigaste läsning
Månadens sämsta/mindre bra/ besvikelse:  Etgar Keret var inte riktigt min kopp av te, den var mycket välskriven men ändå inget för mig.
Månadens fakta:   En trädgårdsbok om att odla i pallkrage av Eva Robild, trevligt som gav lite nya ideer.
Månadens finaste:  Underbaraste Ellinor och finast Park skrivna av Rainbow Rowell
Månadens engelska: Ingen engelsk denna månaden heller, det måste bli skärpning på detta nu.
Månadens intressantaste:  Om än på ett skräckigt vis så var Oskar Källners novell Mannerskiöldska herrgården helt klart intressant läsning.
Månadens deckare/thrillerMarisha Pesslers Nattfilm var helt klart månadens bästa thriller, helt underbart mörk och suggestiv. Strax därefter kommer faktiskt både Anna Lihammers Medan mörkret faller och Christoffer Carlssons Den osynlige mannen ifrån Salem. Juli var helt en månad med många bra deckare.
Månadens avslut: Sista delen läst i Tahere Mahfis serie om Juliette, Adam, Warner och alla de andra, en värdig avslutning men alltid sorgligt att lämna personer man följt så länge. Jag har de två mellannovellerna i telefonen, så de läser jag just nu.
Månadens antal:  Läsningen tappade farten i början på månaden då min läsvilja tog semester och flög till Hawai, läs mer Här. Mot slutet av månaden kom den hem igen, men det tog lite tid innan jag var helt inne i läsningen igen. Men nu känns det som läsviljan är helt hemma och läsningen flyter på fint igen, nu har jag mängder av läsning att ta tag i och det känns riktigt fint! 13 böcker hamnade antalet på denna månaden, helt klart ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar