söndag 17 augusti 2014

Höstlig enkät

Här kommer då en höstenkät, hos Litteraturkvalster och andra småtankar hittar ni den ursprungliga enkäten.

 Min första känsla när jag sonderat höstutgivningen: Är det verkligen höst igen? Redan? Vart tog sommaren vägen då? Jag gillar hösten så det är ok att den kommer varje år, men behöver den komma så rackarns fort varje år?
Jag längtar särskilt efter:  Det är många jag längtar efter, hos Modernista kommer många fina författare i höst såsom tex Belinda Bauer, Mo Hayder, Alex Marwood, Gillian Flynn, och Sharon Bolton. En höst fylld med kvinnor som kan konsten att skriva riktigt mörka och intensiva thrillers är inte helt fel faktiskt.
Jag blev förvånad över:  Att upptäcka att det kommer en del nyheter av författare som jag läst och gillat men sedan tappat bort såsom tex Linda Olsson
Jag är nyfiken på:  Där var flera svenska författare som jag blev nyfiken på av höstens böcker såsom tex Ida Linde, Per Nilsson och Carl-Michael Edenborg
Som jag har väntat på den här fortsättningen: Där var en hel hög med fortsättningar som jag väntat på länge,  Marie Lus Champion är väl den som jag vill läsa först och därefter Lars Keplers nya Stalkern och sedan blir det Allegiant av Veronica Roth
En debutant som låter spännande:  Sarah Rees Brennans bok Outtalat låter riktigt spännande, gotisk spökroman är aldrig fel under höstens mörka kvällar
Jag blev själv förvånad men jag blev inte alls sugen på att läsa:  James Freys Endgame- Kallelsen borde tilltala mig men jag känner mig inte alls lockad faktiskt.
Jag hänger på locket till brevlådan när denna bok kommer:  Peter May bok Lewismannen, jag längtar efter att få träffa Fin McLeod igen och att få återse öarna igen. Skulle vilja kunna köpa den så att jag slipper vänta på min tur på biblioteket, vill ha den typ nu!

Jo jag vet att denna bok inte är med i höstutgivningen, men till hösten ska jag banne mig äntligen läsa:  Del 3 i serien TATU av Jonas Gardell, det är hög tid att avsluta denna serien och sedan ta och se tv-serien. Den har fått vänta alldeles för länge på sin tur nu.
Höstmotto: Att komma ihåg att andas och att läsa riktigt mycket.

2 kommentarer:

  1. Oh tänk att ha tatuh kvar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Men det skapar också en del ängslan. För tänk om den inte är så bra som jag tror den kommer vara, de andra två delarna var ju enastående. Kan då del 3 mäta sig med dom?

      Radera