torsdag 12 juni 2014

Läs-packning

Imorgon ska jag ut och resa, ska ha en liten minisemester över helgen hemma hos kära föräldrarna och när man nu ska ut och resa så är det av största vikt att man får med sig en bra bokhög. En bra bokhög har två viktiga riktlinjer som man bör följa nämligen:

* Packa alltid en extra bok, man vill inte utsätta sig för den paniska rädslan som uppstår när man inser att man inte har någon bok alls att läsa och närmsta ställe att få tag på en bok är flera mil bort. ( Det har hänt mig vid ett tillfälle och det vill jag inte uppleva igen!)
* Se till att ha en mängd olika böcker av olika författare, man kan aldrig vara helt säker på vad man är sugen på att läsa. Själv föredrar jag en bokhög som är rätt mixad, gärna en deckar/thriller/spänningsbok, en av lite mer relation/feel-good slaget, kanske någon med lite mer bett i, kanske en fantasy eller liknande, allt beror lite på längden på själva resan också.



Jag har denna gång fått till en riktigt fin liten bokpackning tycker jag, den består av Thomas Harris bok Hannibal, Joe Hills Locke & Key och så Ruta Sepetys bok Färgen på drömmar. Sedan vet jag att kära mamma har en hel del böcker hemma så jag lär inte riskera att stå utan böcker. En fin bokhög tycker jag, lagom för en tre-dagars semester.

2 kommentarer:

  1. Låter som du kommer stå dig fint under resan med de böckerna ;)

    SvaraRadera
  2. =) Och det visade sig vara en perfekt liten hög med böcker! Två utlästa, Ruta Sepetys och Joe Hill. Thomas Harris påbörjades, halva läst!

    SvaraRadera