måndag 16 juni 2014

Helgen som gått var fylld med jazz och trädgårdscafe!

Hela helgen försvann och inte en enda rad har hunnits med att skrivas här, och ingen jerka denna fredag för det fanns ingen tid över. Jag har nämligen varit på jazzfestival!  Nämligen Stockamöllan swing och jazz festival , mina föräldrar bor där nere och kära mamma arbetade ideellt på festivalen. Meningen var att kära pappa skulle följa med men han blev upptagen på annat håll så då föreslog mamma att jag kunde komma ner och hälsa på och gå på jazzfestival. Så det gjorde jag! Så lördagens spenderades vid sidan av ett cirkustält, (de hade fått öppna upp en långsida då det blev för stort antal besökare för att alla skulle få plats inuti tältet), dels inne i tältet när kvällen blev sen och lite kylig, där en del av tältet var till för dansarna, och där fick man se charleston och lindyhop allt medan öronen fylldes av jazz, swing och storbandsjazz. Jag njöt hela tiden, kära mamma arbetade under hela kvällen men i pauserna så umgicks vi och myste av den fina kvällen och den härliga stämningen. Så tack till mamma för en underbar kväll!

 Helgen fylldes inte bara med jazz och swing utan även umgänge med föräldrarna, samtal och mys, vi hann även med att besöka ett fik som ligger i Billinge. Ett trädgårdscafe som är helt sagolikt, första bilden här nere är tagen ifrån en liten hörna av trädgården där vi satt och fika. Väl värt ett besök! Fricks cafe heter det.

Igår hämtade kära sambon mig på tågstationen och det var skönt att komma hem till sambon och katterna och hunden igen. Helgen var helt underbar och jag är proppfull av positiva intryck och det har varit en underbar helg. Men hemma är ändå hemma, och idag är jag allt lite sliten och trött faktiskt.

Några böcker hanns med under helgen, två stycken faktiskt! Bla den helt fantastiska Locke & Key av Joe Hill, mer om det senare.

(Ursäkta bildkvaliteten på fotona, mobilens kamera är inte alltid helt hundra )




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar