tisdag 6 maj 2014

Top Ten Tuesday: Omslag man gärna haft på väggen

Denna tisdag handlar alltså Top Ten Tuesday om omslag och då framförallt omslag man tycker är så fina att man rent av skulle kunna tänka sig att rama in dom och hänga upp dem på väggen! Det var riktigt svårt att komma på tio stycken omslag denna gång. Men har hittat 6 stycken och jag tycker det räcker så.


      Nattens cirkus är riktigt fin tycker jag,  tar man bort texten bara så blir det en fin tavla
                                   Alla tre delarna i Cirkeln skulle passa på väggen
 Nästan alla böcker i den där bokboxen som utkom för något år sedan skulle passa som tavlor men min favorit är dock denna:
Carlos Ruiz Zafon är favoriter hos mig och omslagen på alla hans böcker som finns på svenska är väldigt fina.
Omslaget till Insurgent är nog det finaste i hela serien, jag hade nog beskurit bilden något och bara behållit själva trädbubblan.
Pocketomslagen till de svenska böckerna av Tahereh Mafi är så vackra tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Marina känner jag ju igen från mig själv... :) Annars tycker jag nog Nattens cirkus är fin.

    SvaraRadera
  2. Ja jag såg att du hade med den med! Alla hans omslag passar egentligen bra på väggen tycker jag. =) Visst är Nattens cirkus fin! Mycket finare i verkligheten, matt svart och de vita prickarna glittrar lite.

    SvaraRadera