onsdag 30 april 2014

April

 Här kommer en liten lista för April månad, om ni vill läsa hela listan eller läsa mer om de böcker jag skrivit om gå då in under fliken Läst 2014 så hittar ni allt där!

Månadens bästa:  Anders Björkelid slog knockout på mig med sin underbara bok Ondvinter och fortsättningen Eldbärare som visade sig vara en riktigt välgjord svensk fantasy med hög kvalitet.
Månadens sämsta/mindre bra/ besvikelse:  Terry Goodkind var en helt ok fantasy men den knockade mig inte.
Månadens fakta:  Ola Skinnarmos häftiga bok om den resa han gjorde i Shackeltons fotspår.
Månadens finaste:  Upptäckten av vilken enastående författarinna Elin Wägner är.
Månadens engelska: Ingen engelska avklarad denna månad men har två på gång.
Månadens intressantaste: Hannah Kents En mörderska bland oss var en mycket intressant upplevelse.
Månadens deckare/thriller: Tom Rob Smiths enastående bok Barn 44.
Månadens dystopi: Marie Lu, som förvisso borde fått en egen kategori redan förra månaden då jag läste del 1 då. Men hon får vara med här med båda böckerna, Legend och Prodigy, smarta, välskrivna och mycket underhållande böcker med en hel del nytt i sig.
Månadens antal: 13 stycken denna månaden och jag begriper inte riktigt vad som hänt! Jag har då aldrig läst så här mycket som detta året, och då är vi bara i inledningen av året. Det är riktigt härligt då jag känner att läsningen verkligen får och kan ta plats nu, att läsningen innehar en stor del av vardagen och helgerna. Mycket beror på att min Kära Sambon numera också är en riktigt inbiten läsare och vi går gärna och lägger oss tidigt så vi hinner läsa både en och två timmar innan vi ska sova!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar