tisdag 4 februari 2014

Så typiskt!

Igår när vi lagt oss för att läsa läste jag ut den bok jag börjat på och var i behov av en ny. Letade i mina små högar men inget kändes helt rätt. Läste lite i en bok, lade undan den, plockade upp nästa men nej den passade inte heller just då. Sen plockade jag upp Gillian Flynns bok Gone Girl, började läsa och fastnade direkt! Den sög tag i mig och jag bara läste tills klockan var allt för mycket.  Jag älskar när man hittar sådana böcker. Men så idag skulle jag och Kära Sambon ned på stan och in på biblioteket. Kära Sambon upplyste mig om att där var en bok som han fått sms om att den var tvungen att lämnas tillbaka, en av mina då ( Sist vi var ner till biblioteket glömde jag mitt eget lånekort och få låna hans). Då visar det sig att Gone Girl ska vara tillbaka senast imorgon och det går inte heller att låna om den! Så typiskt, jag vill ju absolut inte sluta läsa den och även om jag hittade en hel rad med godingar idag så kommer ingen av dem kännas helt rätt ikväll. Jag funderade helt allvarligt på om jag kanske inte skulle kunna hinna läsa ca 400 sidor till imorgon, men jag insåg det orimliga i det hela.  Men det är ändå så störande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar