fredag 11 oktober 2013

En lång paus

5 månader sedan jag lade in en månadslista här, det blir en del böcker att komma ikapp med. Jag blir nästan lite överväldigad över det. Men en sak i sänder och på mitt eget vis så kommer det bli bra. Jag måste komma tillbaka igen, in i min läs-värld fylld av böcker och litteratur, fylld med nya upptäckter och spännande upplevelser. De senaste månaderna har min läsning varit aktiv men dock väldigt slentrianmässig. Jag har fastnat helt enkelt, läsning har varit min snuttefilt som alltid när livet är hårt och fyllt av saker som sliter i hjärtat. Men den har inte fått ta en stor plats, jag har inte intresserat mig för litteraturens värld på samma sätt som förr utan läsningen har enbart varit en undanflykt ifrån verkligheten. Jag känner att jag måste bryta mig ut och hitta mig själv igen, min identitet. Jag var vid årsskiftet redo att ge mig in i något nytt, ge plats åt böckerna och läsningen på ett mer seriöst sätt. Men sedan tog livet över och kastade mig in i en spiral av sorg, förtvivlan, förlust och gråt. Nu känner jag att jag börjar så sakta ta mig ur min puppa. Låta livet fortsätta såsom planen var i början av året. Men med försiktiga steg då delar av livet fortfarande är svårt och sliter i själen och hjärtat.

Jag har inte en tanke på att låta denna bloggen fortsätta vara så här personlig, denna blogg ska enbart vara inriktad på läsning, litteratur och böcker. En plats för att låta den sidan av min identitet ska få växa och bli något mer än vad den är idag, låta den bli mer allvarlig och seriös.

Ni läsare är varmt välkomna hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar