torsdag 4 april 2013

Kvartalsrapport över utmaningarna

Detta är en liten rapport om hur det går för de utmaningar jag startade i början av året, mest för min egen skull så jag vet på ett ungefär hur jag ligger till i de olika utmaningarna.

Klassikerna
  • John Steinbeck
En läst just nu, känns helt ok då jag siktar på 6 stycken under hela året.

Böcker ifrån andra länder
  •  Carlos Ruiz Zafon, Himlens fånge
  • Alice Munro, För mycket lycka
  • Richarda Junga, Stalinhusen 
  • Fred Vargas, Okänd Kontinent
  • Louise Penny, Nådastöt
  • Kerstin Gier, Rubinröd
Jag räknar in här även författare ifrån Spanien, Frankrike, Kanada och Tyskland. Då det inte är ofta jag läser böcker ifrån de länder vanligtvis. Min läsning tenderar att härstamma ifrån England, Amerika eller Sverige.  Men ska även ta tag i att komma längre bort ifrån Europa och Amerika. 

Hyllvärmare
  • Scott Lynch, Locke Lamoras lögner
Tja, det nya systemet fungerade inte riktigt men jag har nu rensat rejält i de olästa och har väl kvar ett 40-tal nu. Ska bli lite strängare mot mig själv och försöka beta av de bättre. 

Roliga utmaningen

Nio stycken har blivit lästa av 35, men utmaningen gäller ett helt år så det är gott om tid. Tycker om denna utmaningen, den är rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar