måndag 7 januari 2013

Kära bloggen.

Hej igen, min lilla oplanerad paus råkade visst omvandlas till en väldigt lång paus. Men livet kom i vägen och tiden och lusten försvann på vägen. Jag vet inte ens om lusten kommit tillbaka ännu, jag kämpar med att få grepp om hur jag vill göra med den här bloggen. Om det är lönt ens att fortsätta eller om jag ska lägga ner bloggen. Jag siktar inte efter att bli en stor blogg som tar plats och som gör väsen av sig, jag är rätt nöjd med att röra mig ute i ytterkanten av den stora cybervärlden. Här ute kan jag betrakta och studera andra bloggar i lugn och ro, här  kan jag få skriva av mig en del av det jag funderar på om läsning och om andra ting  men samtidigt känns det lite enformigt att jag skriver enbart för mig själv och jag saknar väl helt enkelt en viss respons. 

Jag vet att läsarna av denna blogg består till största del av familjen men jag tror att där finns någon enstaka läsare av okänd härkomst därute med. Men ändå känns det just nu meningslöst att skriva något alls, då det inte ger mig något. Jag har aldrig strävat efter att skriva om varenda bok jag läser eller om varje liten detalj i mitt läsliv, inte heller är jag någon som ständigt uppdaterar här på bloggen om större händelser i den litterära världen. Bloggen har alltid varit en minnesplats för mig själv, ett sätt att samla vissa specifika eller ospecifika tankar om böcker och läsning.  Men nu får jag se hur jag går vidare, kanske jag släpper bloggen och låter den få fortsätta sin slummer. Vi får se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar