tisdag 3 juli 2012

Juni

Ojdå! Jag slog nog rekord under juni månad, 17 st blev det visst läst. Dock var det två om-läsningar, fyra dagar ute i skogen där 3 st blev lästa och en semestervecka. Men ändå, 17 st är rätt mycket det. Jag tror att jag kommer klara av förra årets totala antal med ett par st böcker faktiskt.  Känns riktigt fint. Och nej det är inte någon tävling, anledningen till att det känns fint är att det känns tryggt att veta att läsningen finns kvar där och rent av ökar trots jobb och studier och alla andra vardagsmåsten. Känns bra att veta att mitt i all stress finns min livboj kvar och låter mig få en andningspaus, ibland blir det tio min åt gången, ibland så blir det flera timmar åt gången. Men oavsett längd så finns läsningen kvar. Underbart!

  • Åsa Larsson, Solstorm, D ****
  • Åsa Larsson, Det blod som spillts, D ****
  • Cecilia Ahren, Tack för alla minnen ***
  • Åsa Larsson, Svart stig, D ***
  • Lisa Genova, Sarahs andra halva, ****
  • Suzanne Collins, Revolt, YA+ *** ½
  • Harlan Coben, För evigt dömd, T *** ½
  • Harlan Coben, I väntan på döden, T ***
  • Åsa Larsson, Till dess din vrede upphör, D ****
  • Lee Child, Dubbelspel, T *** ½
  • Vladimer Kaminer, Ryssdisco, Kr *** ½
  • Leif G W Persson, Gustavs grabb, B/M ****½
  • Johan Theorin, På stort Alvar, N ****
  • Åsa Larsson, Till offer åt Molok, D *****
  • Carrie Ryans, De dödas strand, Ya+ ****
  • Lisa Genova, Fortfarande Alice, *****
  • Vanessa Diffenbaugh, Blomsterspråket, *** ½
 Månadens bästa:  Denna månad blir det svårt att välja ut en enda eftersom jag läst väldigt många fina böcker denna månad, men två nya favoritförfattare har jag hittat, Åsa Larsson och Lisa Genova. 
Månadens sämsta: Harlan Cobens I väntan på döden var nog den sämsta denna månad, det var lite väl mycket av allt i den boken. Det är hans allra första bok tydligen och han varna själv för den i sitt förord. Inte så att den inte gick att läsa men den nådde definitivt inte upp till andra han skrivit.
Månadens överraskning:  Att Leif GW Perssons biografi var så läsvärd och så bra. 
Månadens besvikelse:  Att det inte finns några fler utgivna böcker av varken Lisa Genova eller Åsa Larsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar