torsdag 28 juni 2012

Semesterläsning

Nu i år när jag faktiskt har semester på riktigt så har jag kommit på mig själv att jag har mentalt sparat undan böcker som jag ska läsa nu. Jag har inte planerat direkt utan mest sett vissa böcker och mentalt stuvat undan dem för semesterläsningen. Mycket annorlunda för mig då jag normalt slänger mig över böcker och läser så fort jag kan. Listan är inget krav eller måste, för då lär jag aldrig läsa något av de, utan den är mer som en inspiration. Så jag hoppas på en semester fylld av härlig läsning.
Här är några av de jag funderat på under en längre och stuvat undan på den mentala semesterläslistan. *ler*


  • Eld, Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren. Denna är redan påbörjad och det båda väldigt gott!
  • De hemlösa, Yiyun Li
  • Joyce Carol Oates, här hemma finns Blonde, Lilla himlafågel och Dödgrävarens dotter att välja mellan
  • Gideons ring, Carin Gerhardsen. Denna bok finns hos mamma och kommer hit upp om några veckor
  • Grand final i skojarbranschen, Kerstin Ekman
  • Nattpatrullen, Sergej Lukjanenko. Mörk rysk  fantasy om vampyrer, låter inte helt fel
  • Under kupolen, Stephen King. På sommaren måste man läsa något av King, det känns som en tradition snart. Jag håller även just nu på med hans Nattsvart,Stjärnklart.
  • Georg R R Martin, läsa ut del två och påbörja del tre.
  • Dagbok i kilskrift, Kader Abdolah
  • Nattens cirkus, Erin Morgenstern
  • Jellicoe, Melina Marchetta

Det var några stycken på min långa mentala lista, fler finns där och hyllan med olästa bör även försöka minskas på under sommaren. Ser framemot semesterns läsning faktiskt. Vissa böcker finns här hemma, vissa vet jag finns på biblioteket men med vissa så kan det faktiskt krävas ett inköp av något slag. *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar