tisdag 31 maj 2011

Ännu en helg har gått

Helgen som varit var väldigt lugn och skön. Vi gjorde inte mycket vettigt alls faktiskt *ler*. I lördags var vi dock på vårt vanliga månadsshopping på Lidl, vi går dit och handlar upp basvaror som konserver, pasta och mjöl tex. Med varsin full ryggsäck och en kasse var stapplade vi oss hemåt *ler*, det blir tungt efter ett tag och vägen hem känns som den tar en evighet. Men nu har vi mat hemma, vi har även denna månad provat på att handla kött ifrån en köttbutik i Västerås, Carlströms heter den. Köttet är färskt och helt svenskt, vi tog denna månad en låda på 6 kg med bla blandfärs, kotletter och högrev. Otroligt fint kött var det. Butiken ligger också bra till, i närheten av Underbars jobb så han kan plocka upp lådan på vägen i princip.  Söndagen tillbringades till största delen i soffa med en bok, avbruten dock av en lång skön runda med Herr Hund.

Väntar fortfarande på besked om ev arbetsträning,börjar bli rätt frustrerad just nu. Men vet inte hur jag ska göra för att få tag på en arbetsträning, hade det varit praktik kunde jag ringt själv och kollat men det är lite annorlunda visst med arbetsträning så det är bäst att låta handledaren ringa runt. Men nu börjar det ta lite väl lång tid tycker jag. Bli knas på riktigt nu, dock så läser jag enormt mycket nu istället. Och det är tur att jag har det. Sen är det Herr Hund och alla dom andra som behöver sitt. Jag och Herr Hund försöker komma igång ordentligt nu, gå långa rundor där vi varvar den sakta gången med mer intensiv fart.Även på nattrundan så går jag och Underbar ut med Herr Hund och där försöker vi också gå mer intensivt och längre än normalt. (Tack mams för inspirationen *ler*)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar