tisdag 7 december 2010

En massa traskande

Först en tur till biblioteket, livsnödvändigt då det inte fanns en enda bok att läsa hemma (jo kära familj, inte en enda liten ynka bok fanns det hemma*ler* ), kopiera papper på samma ställe, därefter vidare till vårdcentral för avlämning av sagda papper, därefter en tur till affären och inköp av hårfärg. Allt i sällskap av Mr Hund som fann mitt snurrande rätt konstigt, sagda tre st finns på tre olika ställen i stan nämligen. Därefter protestera min fot högt och tydligt, den kved rätt ynkligt om viloläge och gärna en alvedon med, så därför löd jag duktigt när jag väl kom hem. Planterade mig själv och foten i soffan med kaffe och bok. Nu e det snart tid för lite husliga sysslor, bla städa upp efter fläktkillen som var här i morse, sen är det disk, matlagning och tvätt som gäller. Därefter kommer Herr Underbar hem. Senare ikväll, om tid finns så kommer en första bok recession, av en bok jag efter en del grävande lyckades trolla fram ur bokhyllans mörker när jag kände mig smått desperat efter något läsbart häromkvällen. 

Böckerna som hittades på biblioteket efter en otroligt kort runda runt bokhyllorna var:
  • Peter James, Långt ifrån död (redan påbörjade, än så länge artar det sig väl)
  • Siri Hustvedt, Vad jag älskade
  • Stuart McBride, Kall som granit (lite osäker på om jag har läst den eller inte)
  • Curtis Sittenfield, Presidentens hustru (Som ev finns på julönskelista, får kolla där sen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar